תפריט

סגור

אז מה קורה בתהליך בניית אתר

יום אחד אתה קם בבוקר ומחליט שאתה צריך אתר לעסק או לפתח רעיון כלשהו שעלה לך בראש אתמול בלילה!

אבל איך מעבירים את הרעיון למעשים? מה צריך לעשות קודם? ובמה אין טעם להתעסק כלל ?

אז כדי לא להתברבר ולהסתבך בתוך ים המידע שקיים ברשת קיבצנו את תהליך הקמת האתר ל – 10 שלבים שילוו אתכם החל משלב הרעיון ועד להפעלת האתר החדש שלכם.

תהליך בניית אתר

שלב 1 – גיבוש רעיון

בשלב זה יהיה עליכם להבין מה אתם בעצם רוצים שיהיה באתר .איך עושים את זה? מתחילים לשוטט קצת ברשת בין אתרים בתחום כדי לקבל מושג איך הדברים עובדים , מי המתחרים שלנו , מה לא אהבתם או אהבתם אצלם ובקיצור מגבשים קונספט כללי לאתר.

שלב 2 – בדיקת שוק

כעת לאחר שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, נתחיל בחיפוש נותני שירות אשר יתנו לנו את המענה לצרכים שלנו

מי הם נותני השירות?

עלינו לחפש: מעצב (אחד שיודע ומכיר את תחום האינטרנט), מתכנת, מקדם אתרים, חברת אחסון, וחברה לרישום דומיין.

את בדיקת השוק נבצע בשני אופנים. האחד דרך שיטוט ברשת בין החברות הרבות הקיימות והשנייה בין המלצות של מכרים לגבי נותני שירות. נצמצם את ההיצע ל 3-4 נותני שירות שמצאו חן בעינינו (לאחר שראינו קצת עבודות שלהם וקיבלנו המלצות).

שתי הערות חשובות :

  • מומלץ לחפש חברה שמאגדת תחתיה מספר נותני שירות יחד כדי למנוע סחבת במעבר בין אנשי המקצוע וחוסר קורלציה בעבודה ביניהם.
  • המלצות החברים הינם אלמנט חשוב בהחלטה, חברה יכולה להיות מוצגת באור זרקורים גדול אך ללא שרות איכותי ואמין, דבר שיכול להעיב על העבודה שלך בהפעלת האתר לאורך זמן, אולם, שים לב שהספקים הללו יכולים לספק את דרישותיך שלעיתים יכולות להיות שונות מהצרכים של חבריך.

שלב 3 – הצעות מחיר

לאחר שרשימת נותני השירות שלנו צומצמה ל 3-4 ספקים ניצור קשר לקבלת הצעת מחיר.

רוב חברות לבניית האתרים יבקשו בשלב זה אפיון של האתר אותו תרצו להקים לכן יהיה עליכם להעביר לכתב את הרעיון שגיבשתם בשלב הראשון ולפרט בו את הרעיון עד כמה שניתן. 

שלב 4 – בחירת נותני שירותים

לאחר קבלת הצעת המחיר נשאר לבחור נותני שירות. במידה ובחרתם מספר נותני שירותים שעדיין לא עבדו יחד מומלץ לבחור נותן שירות שיתפקד גם כמנהל הפרויקט על מנת שיהיה מישהו שאחראי על הנושאים שאינכם מכירים (לרוב לאחר בחירה של נותן שירות אחד הוא ימליץ לעבוד עם אנשי המקצוע שהוא עובד איתם. זה לא בהכרח רע אך כדאי לדבר גם איתם – יש בכך ייתרונות ושווה לבדוק את ההצעות שהוא מעלה).

שלב 5 – הכנת אפיון מפורט לאתר

כעת עליכם להכין פירוט של כל התכונות שיהיו באתר בצורה מקיפה.

תהינה חברות שיבצעו את תהליך האפיון יחד איתכם ויהיו כאלה שיתחילו את העבודה רק לאחר קבלת מסמך מסודר.

מפאת העובדה שאתם מבצעים זאת בפעם הראשונה, התעקשו שתהליך האפיון יהיה חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה של האתר, כך יילקחו בחשבון אילוצים ויכולות טכנולוגיות בצורה אופטימאלית ליישום.

הערה: בשלב זה של הכנת האפיון שווה לשלב איש מקצוע האחראי על קידום האתר כדי שיוכל לתת לכם דגשים לגבי מבנה האתר שכדאי יהיה לקחת בחשבון בזמן האפיון.

שלב 6 –הכנת מבנה ועיצוב לאתר

הכנת העיצוב לעיתים לוקחת קצת זמן עד שמצליחים להעביר למעצב את הרעיון שלכם והוא מצליח ליישם אותו מבחינה ויזואלית.

חשוב לא “להשתולל” עם עיצוב מורכב או עמוס בפרטים ולאורך כל תהליך העיצוב לא לשכוח את נוחות הגולש לשוטט באתר (אתר עמוס פרטים לא נעים בעיני הגולשים והם יעזבו אותו).

שלב 7 – בניית קוד האתר והכנת תכנים

שלב זה מתחלק לשני חלקים שקורים במקביל.

האחד – בניית קוד האתר, לאחר שהעיצוב נבחר ,המתכנת יקבל את קבצי העיצוב ויתחיל את שלב ההמרה לשפת הקוד של האתר.

השני – תהליך הבנייה לוקח זמן בו עליכם יהיה להכין את תכני האתר שתזינו בהמשך דרך מערכת הניהול שלכם. חשוב להכין טקסטים ותמונות מקוריים שלכם. במידה ואין לכן זמן לכתוב תוכלו לרכוש שרותי כתיבת תוכן ולגבי התמונות יש לא מעט אתרים לקניית תמונות. (זכרו, אתר חייב לעמוד בתנאי זכויות יוצרים).

שלב 8 – רישום דומיין וקניית שטח אחסון

רישום דומיין מתבצע דרך הרשת – ישנם ספקים רבים אשר מספקים את השירות. שימו לב כי הם מוכרים ע”י איגוד האינטרנט הישראלי ושהרישום נעשה בצורה תקינה.

אחסון הוא בעצם היכן “נושיב” את קבצי האתר שלנו כדי שיגיעו לכלל הרשת. חשוב לשים לב שלא בוחרים חברה רק בגלל המחיר הנמוך! צריך לבדוק שהפירוט הטכני יהיה לפי דרישות האתר שלכם (את המידע הזה תוכלו לקבל מהמתכנת שבונה את האתר – אילו פרמטרים אתם צריכים לבדוק)

שלב 9 – הדרכה על מערכת האתר והזנת תכנים

האתר מוכן. עכשיו צריך להבין איך המערכת החדשה עובדת. המתכנת שבנה את המערכת יעביר לכם הדרכה איך לתפעל את מנגנוני האתר (חשוב לציין זאת בחוזה – היכרות טובה עם המערכת תוביל לשימוש יעיל ותוצאות טובות יותר).

לאחר שקיבלתם הדרכה מגיע שלב הזנת התכנים בו תתרגלו את המערכת ותכירו אותה, אם ישנם בעיות או שגיליתם תקלות זה הזמן לדווח עליהם למתכנת ולא לדחות. 

שלב 10 – הפצה, פרסום וקידום האתר

לאחר שכל התכנים הוזנו והאתר מוכן תחל העבודה השוטפת של פרסום והפצת האתר כדי להביא אליו את הגולשים אליהם אתם רוצים להגיע.

תתחדשו יש לכם אתר חדש!

שתף את המאמר:
Mail Icon
קביעת פגישה
Call
Mail